×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نشست وزرای دارایی گروه ۲۰ بدون صدور بیانیه نهایی پایان یافت
خبرنگار: میلاد اصفهانی

به گزارش امید اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری آلمان و به نقل از منابع خبری خود، گزارش داد که دلیل عدم صدور بیانیه پایانی در نشست وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای جی۲۰، اختلاف‌ نظر بر سر مواضع این کشورها در جنگ اوکراین بوده است.

 

کریستیان لیندنر، وزیر دارایی آلمان، پیش از این گفته بود که آلمان نمی‌تواند با یک بیانیه نهایی که در آن به درگیری‌های ژئوپلیتیکی اشاره نشده باشد، موافقت کند.

 

لیندنر با بیان این که «جنگ تجاوز کارانه روسیه علیه اوکراین، تروریسم حماس و وضعیت [بحران] انسانی در غزه وجود دارد» افزود: «نمی‌ توانیم نسبت به همه این‌ها بی‌تفاوت بمانیم، این‌ها باید در اینجا نیز مورد بحث قرار گیرند. ما با کنار گذاشتن این پرسش‌ها مخالفت کردیم. برای نمونه، این موضوع که روسیه در حال جنگ با اوکراین است نباید برای ما عادی شود».

 

برزیل به عنوان میزبان نشست گروه ۲۰ در این نشست قصد داشت بحران‌های ژئوپلیتیکی را کنار بگذارد و صرفا بر مسائل سیاست اقتصادی تمرکز کند؛ معمولا نشست پایانی جی‌۲۰ با صدور بیانیه‌ای خاتمه می‌یابد که ارزیابی‌ها و اهداف مشترک اعضا را بازتاب می‌دهد.

 

این نشست‌ها از زمان جنگ اوکراین، به دلیل عضویت روسیه در آن، بارها متوقف شده بود. همچنین در نشست سال گذشته در هند نیز، وزرای دارایی این کشورها نتوانستند بر سر یک فرمول مشترک به توافق برسند.

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.