- نویسنده : میلاد اصفهانی
- 06 اردیبهشت 1403 10:45
- کد خبر 21100
- 173 بازدید
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
خبرنگار: نرگس خان محمدی
به گزارش امید اقتصاد آنلاین به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت، مرتضی ترک تبریزی در دوازدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی که به میزبانی بانک تجارت، با حضور مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی و مدیران روابط عمومی بانکها و سازمانهای زیر مجموعهی این وزارتخانه برگزار شد، با تاکید بر اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی اهداف بزرگی را دنبال میکند، همگرایی ایجاد شده در نشستهای شورای اطلاع رسانی را زمینهساز به وجود آمدن راهکارها و تحقق اهداف عالی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: سیستم بانکی در شرایط خاص و بعضاً دشواری به سر میبرد که بخشی از این شرایط به جهت تحریمهاست و بخشی دیگر به واسطه ظهور شبکههای اجتماعی در سالهای اخیر؛ تحریمها سیاست گذاری در حوزه عملکرد بانکها را مورد هجوم قرار داده اند و ظهور شبکههای اجتماعی هم باعث شده تا هیچ موردی از نگاه کسی دور نماند.
مرتضی ترک تبریزی تصریح کرد: به رغم این شرایط، همه کارکنان نظام بانکی در کنار هم تلاش کردند تا با همه محدویتها، سیستم بانکی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بخشهای حوزه اقتصاد به نقش آفرینی خود ادامه دهد.
وی خاطرنشان کرد: از اوایل دهه ۹۰، با ظهور شبکههای اجتماعی، تغییرات زیادی در کسب و کار بانکها ایجاد شد. شبکه اجتماعی همانند یک روابط عمومی و ابزار اطلاع رسانی عمل میکند و همین دلیل ضرورت داشته و دارد تا بانکها در این بخش ماهرانهتر عمل کرده تا در معرض آسیب قرار نگیرند.
ترک تبریزی به نقش حساس حوزه روابط عمومی و حراست سازمانها برای مدیریت فضای رسانهای اشاره کرد و افزود: روابط عمومی به عنوان مدیریت کننده افکار عمومی و اذهان مخاطب و حوزه حراست به عنوان پشتیبان در این بخش نقشآفرینی میکنند و هر دو باید در خدمت سازمان باشند.
رییس هیات مدیره بانک تجارت تاکید کرد: در حال حاضر بانکها بیشتر از آنکه از اختلال در سیستم یا سامانه خدمت رسانی دچار مشکل شوند، ممکن است از اظهار نظرهایی که افراد در شبکههای اجتماعی دارند، دچار ضربه شوند و در چنین شرایطی نیازمند یک روابط عمومی متخصص، فنی و با اطلاع کامل هستیم.
وی با ابراز تاسف از اینکه در سالهای گذشته، بیشتر، اخبار منفی بانکها بازنشر شده و به اخبار مثبت کمتر پرداخته میشود افزود: ما در بانک تجارت با یک تیم، متشکل از روابط عمومی و حوزه IT، دائماً اخبار را رصد میکنیم و در مقابل آنها عکس العمل نشان میدهیم.
رییس هیات مدیره بانک تجارت تلاش برای دفاع غیرمستقیم از عملکرد بانکها را ضروری دانست و گفت: انتشار اخبار منفی، ریسک پذیری بانکها پایین را میآورد، این در حالی است که بانک ها باید دائماً درصدد طراحی محصول جدید و سود سازی برای سهامداران و ذینفعان خود باشند.
ترک تبریزی در پایان تصریح کرد: برند سازمان را روابط عمومیها حفظ میکنند و کار در این حوزه به صورت شبانه روزی است؛ باید شرایطی را فراهم کنیم که بانکها با کمترین آسیب مواجه باشند و برای این منظور، روابط عمومی بانکها باید همسو با بانکداری دیجیتال به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند.
انتهای پیام/
https://omideghtesadonline.ir/?p=21100