×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نرخ تورم در منطقه یورو به سطح 30 ماه پیش رسید
خبرنگار: میلاد اصفهانی

به گزارش امید اقتصاد آنلاین به نقل از یورونیوز، اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) اعلام کرد که نرخ تورم در منطقه یورو پس از افزایش ۰.۵واحد درصدی در دسامبر گذشته بار دیگر در نخستین ماه سال ۲۰۲۴ به مدار نزولی خود که از نوامبر ۲۰۲۲ آغاز شده، بازگشت.

 

تورم در منطقه یورو در اکتبر ۲۰۲۲ به نرخ بی سابقه ۱۰.۶ درصدی رسید ولی پس از آن سیر نزولی خود را به سمت نرخ هدفگذاری شده بانک مرکزی اروپا (۲ درصد) آغاز کرد.

 

نرخ تورم از ژوئیه ۲۰۲۱ و در پی بروز تبعات اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا از مرز ۲ درصد فراتر رفت و با آغاز تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ از ۶ درصد هم عبور کرد.

 

گزارش یورواستات حاکیست که در میان کشورهای عضو منطقه یورو، استونی با ۵ درصد دارای بالاترین نرخ تورم طی ژانویه ۲۰۲۴ بوده است. در مقابل، پایین‌ترین نرخ تورم نیز با ۰.۷ درصد در فنلاند ثبت شده است. طی ژانویه گذشته نرخ تورم در کشورهای قبرس، بلژیک، لتونی، لیتوانی، ایتالیا و فنلاند به ۲ درصد و کمتر رسید. هنوز نرخ تورم در ۱۳ کشور بالاتر از ۲ درصد است.

 

نرخ تورم در آلمان به عنوان قدرت اقتصادی اروپا در ماه گذشته ۳.۱ درصد بود و این نرخ در فرانسه هم ۳.۴ درصد گزارش شد. در میان کشورهای عضو منطقه یورو، نرخ تورم در استونی، اسپانیا، ایتالیا، قبرس، لتونی، هلند و پرتغال نسبت به ماه دسامبر بالاتر رفت ولی در سایر کشورها نرخ تورم کاهش یافت.

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.