×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خراسان شمالی گنجینه فرهنگ ها است
خبرنگار: میلاد اصفهانی

به گزارش امید اقتصاد آنلاین به نقل از شبكه رادیویی ایران، فخر موحد معاون اقتصادی استانداری خراسان شمالی در برنامه سلام صبح بخیر به اهم فعالیت های اقتصادی استان پرداخت و گفت:اقتصاد استان خراسان شمالی بر سه محور كشاورزی، صنعت و معدن و خدمات استوار است، در بخش كشاورزی ۳۱ درصد جمعیت در بخش صنعت و معدن حدود ۲۹ و نیم درصد و در بخش خدمات ۳۹ و نیم درصد از جمعیت مشغول به كار هستند.

 

وی در ادامه با بیان اینكه این استان در بخش صنایع جایگاه مهم و ویژه ای دارد گفت: چند كارخانه منحصر به فرد در این استان قرار دارد كه از جمله آن می توان به كارخانه تولید پودر و آلمینیوم، كارخانه تولید لوله های بدون درز فولادی برای صنایع نفت و گاز كشور و كارخانه قند شیروان اشاره كرد.

 

معاون اقتصادی استانداری خراسان شمالی بخش دیگر صحبت هایش فعالیت های اقتصادی استان در حوزه كشاورزی اشاره كرد و گفت:خراسان شمالی با در اختیار‌داشتن ۳۲۰ هزار هكتار زمین زراعی محصولاتی چون چغندر، زعفران، گندم، جو، پنبه، گوجه فرنگی و انگور را تولید می كند.

 

وی با یادآوری اینكه استان خراسان شمالی با تولید بیش از ۲۰ تن زعفران یكی از بخش های مهم در تامین این محصول كشور است؛ گفت: این استان در زمینه های فرش دستبافت، گلیم و جاجیم فعالیت خوب و قابل توجه‌ای داشته است.

 

برنامه سلام صبح بخیر شنبه تا پنج شنبه هر هفته ساعت ۶:۳۰ از رادیو ایران پخش می شود.

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.