×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حاج قاسم سلیمانی یکی از فرزندان مکتب خمینی است
خبرنگار: میلاد اصفهانی

به گزارش امید اقتصاد آنلاین به نقل از روابط عمومی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی،دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بعد از عصر روشنگری که با شعار اتکای صرف بر عقل خود بنیاد نقاد شروع شد، شاهد به حاشیه رانده شدن دین از تمام ساحات زندگی هستیم و ارتباط آسمان و زمین منقطع می‌شود و بدین ترتیب تمدن مدرن به وجود می‌آید. این تمدن با کمک علم و فناوری جدید اقدام به ساختارسازی و جامعه پردازی کرده و طی چند قرن در تمامی کره خاکی توسعه پیدا می‌کند و تمام جوامع را به صورت سخت و نرم فتح می‌کند.

 

عزیز نجف‌پور آقابیگلو ادامه داد: گشایش در زمین و فروبستگی در آسمان رهاورد این تمدن جدید است. ولی این شعار گشایش در زمین، در فرایند تعارض منافع فیمابین جهان‌خواران بر سر تصاحب قدرت و منفعت اختلاف با تعارضات و اختلافات بسیاری مواجه شد و اوج آن در جنگ‌های جهانی اول و دوم بود که صدها میلیون نفر را به کام مرگ کشاند و خرابی‌ها و ویرانی‌های فراوانی را حاصل کردد. فرایند دیگر دنیای مدرن، ظلم سیستماتیک و استثمار ملت‌ها و جوامع دیگر به موازات در دنیای مدرن ایجاد شد و منابع انسانی و طبیعی کشورهای دیگر را به تارج برد.

 

وی گفت: شعار گشایش در زمین در عمل با بن‌بست خورد و دنیایی شکل گرفت که دین در آن کمرنگ شد و رو به خاموشی گرایید. در کشورهای اسلامی و ایران هم همین روال را داشتیم روند مدرنیزاسیون جامعه ایرانی به سرعت در حال انجام بود و بنا بود که ایران مدرن بر اساس فرهنگ و تمدن مدرن بازمعماری شود و البته به عنوان یکی از حلقه‌ها و چرخ دنده‌های استعمار.

در این اثنا در منطقه‌ای که قرار بود جزیره ثبات غرب باشد و با با اجرای 6 برنامه توسعه، به یک کشور غربی تبدیل شود، به ناگاه حرکت و درخششی از جنس توحید انجام شد که در فرهنگ غرب جدید حرکتی بدیع، جدید و ناشناخته به حساب می‌آمد. حرکت و مکتبی که به ظلم و بی‌عدالتی و فساد غرب معترض بود. مکتب خمینی به دنبال احیای دین در عصر جدید بود و توحید، عدالت و آزادی را تواما مطالبه می‌کرد و در مقابل ظلم و فساد موضعی انتقادی و تقابلی داشت. به همین دلیل انقلاب اسلامی ایران از ابتدا مورد خشم و غضب جهان‌خواران عالم قرار گرفت.

 

دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: مکتب خمینی به اعلا درجه به دنبال تحقق صلح و عدالت بود و بر ظالمان می‌تازید و از مظلومان دفاع می‌کرد. حاج قاسم سلیمانی هم یکی از فرزندان مکتب خمینی است که به عنوان یک سرباز در سطح کشور و منطقه نقش ایفا کرده است.

حاج قاسم سلیمانی در ذیل مکتب امام روح‌الله، سعی می‌کند بازوان جریان سلطه را در منطقه محدود کند و با مشارکت هماهنگ کردن قشرهای مختلف ادیان و مذاهب منطقه، با ایادی شیطان و ظلم مقابله کند. حاج قاسم در عرصه میدان تجلی‌ای از اخلاق، تعهد، کارآمدی و تلاش است. راز کارآمدی و توانایی حاج قاسم در عرصه میدان را باید در عهدی جستجو کرد که با خداوند بسته و نیت خیری است که به واسطه توحید و ایمان دست یافته است و تلاش می‌کند درهر نفس و قدم در مسیر رضایت الهی قرار گیرد.

 

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: حاج قاسم یکی از شهدای مکتبی است که پیامبران آن را طی تاریخ سیر داده‌اند و نه اولین شهید است و آخرین شهید هم نخواهد بود و البته نه اولین قهرمان و آخرین هم نخواهد بود.

 

وی افزود: ما در مراسم‌های بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی به دنبال این موضوع هستیم که چگونه می‌توان نقش و وظیفه خود را در این عصر برای توسعه، عدالت، توحید، دین و مقابله با ظالمان، مستکبران و استعمارگران به درستی ایفا کنیم. در جامعه هر کسی نقشی دارد، وظیفه دانشگاه و دانشگاهیان علاوه بر بازخوانی روح مکتب حاج قاسم، پرداخت به بررسی و واکاوی وظیفه و رسالت تخصصی آنها در عرصه اجتماعی است. دانشگاه در جهان اسلام و ایران امروز باید وظیفه خطیر خود برای توسعه، دین، عدالت، اخلاق و صلح واقعی را بشناسد و اقدام کند.

 

منظورم از صلح واقعی صلحی پایدار است که حق همه به درستی تامین شده باشد. مصالحه با ظالمی که تمام ساحات رفاهی و زیستی انسان را مورد تعرض قرار داده، صلح زرد است. ولی مکتب حاج قاسم به دنبال صلح سرخ است که همان مقاومت است. صلح و آرامش در دنیایی که مالامال از جریان‌های قدرت طلب و ظالم زورگو است بدون مقاومت حاصل نمی‌شود و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب برای آرامش مسلمانان و مستضعفان عالم، راهی به جز مقاومت در برابر ظالمان و مستکبران نمی‌بیند.

 

نجف‌پور ادامه داد: این مراسم تجدید عهدی با سردار شهید برای ادامه و تداوم مکتب شهید سلیمانی است. در این مسیر هر قشر و صنفی وظیفه و ماموریت خودش را دارد و نقش و کارکرد دانشگاهیان تولید اندیشه و علم و نرم‌افزار برای تقویت فرآیند مقاومت و پیشرفت اسلامی جوامع اسلامی است.

 

در پایان وی افزود: واحد الکترونیکی دانشگاه به دنبال گفتگو، هم‌اندیشی و تعامل نخبگان و استادان جهان اسلام برای ارتقای مقاومت و تولید علم و نرم‌افزار و سیاست برای پیشرفت جوامع جهان اسلامی است و در این مسیر از همکاری و تعامل با همه نخبگان، پژوهشگران و دانشگاهیان در جوامع اسلامی استقبال می‌کند و برای همین منظور در حال راه‌اندازی دبیرخانه دائمی همکاری علمی و فناوری نخبگان جهان اسلام هستیم.

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.