×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
در خاک عراق خدمات رسانی توسعه یافته است
خبرنگار: میلاد اصفهانی

به گزارش امید اقتصاد آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اربعین، مشاور وزیر نیرو گفت: خدمات این نیرو در دو بخش خدمات در وزارت نیروو در قالب ستاد اربعین و کمیته آب و برق اربعین در وزارت کشور خلاصه می شود.

 

مهندس مرادی ادامه داد: امسال اربعین که از یکی دو روز گذشته فعالیتش شروع شده تا 16 شهریور روز اربعین و چند روز بعد از آن تداوم دارد، جزو روزهای گرم سال هست.بنابراین یکی از نیازهای ضروری زائران تامین آب و یخ و خنک سازی آب و پیشگیری از گرما زدگی زائران است.

 

مهندس مرادی تصریح کرد: تمهیدات خوبی صورت گرفته ،آب بسته بندی به اندازه کافی نه وفور وجود دارد.یخ به اندازه کافی تدارک دیده شده است که توسط مواکب و نهادها و کسانی که عشق به خدمات زائران دارند ، توزیع می شود.

 

وی از زائران خواهش کرد که در مصرف آب صرفه جویی کنند اینطوری نباشد که یه قلپ آب بخورند بعد قوطی را پرتاپ کنند.بلکه در مصرف آب مدیریت داشته باشیم چون در این مسیر خشک و کم بهره با چه زحمتی آب را از دل صدها متر زمین بهره برداری می کنیم.

 

مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه وضعیت منابع آبی ضعیف است ، ادامه داد: با توجه به اینکه بارش ها کم بوده است ، بایستی فرهنگ مصرف را بالا برده و آموزش هم بدهیم.

 

وی ادامه داد: بیش از 1400 واحد حمام سیار در مسر راهپیمایی اربعین در نجف و کربلا ، کاظمین و سامرا احداث شده است همچنین در مرز های مهران، خسروی ،شلمچه ،جذابه و میر جاوه حمام است که قرار است به زودی در سه مرز دیگر نیز حمام سیار احداث شود.

 

مهندس مرادی ادامه داد: آب رسانی سیار یکی از خدمات اربعین است که تعداد قابل توجهی تانکر آب موجود است.ضمن اینکه در عمق کشور عراق تانکرها تردد می کنند.و به شهرهای نجف، کربلا ، کاظمین نیز تانکر اعزام شده است.

 

مسئول کمیته آب و برق ستاد اربعین به کار بسیار ارزشمند انجام شده این نهاد اشاره کرد و گفت: داخل مرزعراق خدمات آب و برق توسعه پیدا کرده به طوری که آب و برق داخل کشور عراق تامین شده و خدمات دهی و مواکب خوبی برای زائران حرم حسینی در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: بیش از 40 اکیپ فنی و مهندسی در نجف ، کربلا، کاظمین و سامرا وجود دارد که بحث تامین آب و برق مواکب و مدیریت فاضلاب ها را بر عهده دارد تا مشکل زیست محیطی برای زائران و مجاوران پیش نیاید.

 

مشاور وزیر نیرو تصریح کرد: از قبل به مواکیب توصیه شده است که آب کافی بسته بندی داشته باشند ، یخ ساز داشته باشند و مولد برق هم برای موارد اضطراری داشته باشند و ضمن اینکه آب و یخ در اختیار ستاد بازسازی عتبات و نمایندگان استانداری های مراکز قرار گرفته که مواکب می توانند از آنها بهره ببرند.

 

مهندس مرادی از دیگر فعالیت های این نیرو را روشنایی پارکینگ ها و شهرها و مسیرهای منتهی به مرزها دانست تا زمانی که زوار نصفه شب بر می گردند دچار مشکل نشوند.

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.