×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راهکار‌های کاهش وابستگی به دلار
خبرنگار: میلاد اصفهانی

به گزارش امید اقتصاد آنلاین به نقل از شبکه رادیویی ایران، دلار یک ارز مرجع برای قیمت‌گذاری کالا‌ها برای تجارت جهانی است و اگر ارز دیگری هم قرار باشد برای تجارت استفاده شود از نرخ برابری دلار استفاده خواهد کرد.

 

اول فروردین ماه بود که مقام معظم رهبری از کاهش وابستگی اقتصاد از دلار سخن گفتند. موضوعی که بار‌ها نیز تاکید کردند و بخشی از تهاتر‌ها در تجارت با این نام انجام شد. به نظر می‌رسد اقتصاد ایران در حال پوست‌اندازی است و بانک مرکزی ایران به‌عنوان سیاست‌گذار بخش پولی و مالی کشور در حال اجرای اقدامات متنوعی برای کنترل بازار ارز و وابستگی به دلار است.

 

آن‌ طور که کارشناسان اقتصادی معتقدند یکی از مشکلات اصلی اقتصاد ایران، وابستگی و همبستگی اقتصاد کشور به نرخ دلار است که باعث رکود بازار‌های اقتصادی نیز شده؛ نکته قابل توجه این که ایران دارای چند شریک استراتژیک است و حداقل می‌تواند با کشور‌هایی که توازن تجارت دارد از ارز ملی بهره‌مند شود.

 

با توجه به اهمیت موضوع برنامه «ایران امروز» یکشنبه 20 فروردین، با حضوردکتر محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون جهش تولید و اصل 44، مجید رضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، دکتر مجتبی اسلامیان متخصص امور مالی و اقتصادی ودکتر علی سعدوندی متخصص سیاست گذاری اقتصاد کلان وصاحب نظر امور اقتصادی پیرامون این موضوع بحث و تبادل نظر می کند.

 

گفتنی است، «ایران امروز» یکشنبه ها به تهیه کنندگی عاطفه بنایی و اجرای حمید طلیمی و هماهنگی اکرم خیر خواه ساعت 12:40 از رادیو ایران پخش می شود.

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.