×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تغییرات در برنامه های رادیو پیام موجب افزایش مخاطب این رادیو شد
خبرنگار: میلاد اصفهانی

به گزارش امید اقتصاد آنلاین، شهاب تالی که پیش از این به مدت هفت سال مدیر کل اخبار صدا ، مدیریت خبر رادیو را بر عهده داشته و با توجه به تجربیاتش به عنوان مدیر رادیو پیام منصوب شده، به مناسبت بیست و نهمین سالگرد تأسیس رادیو پیام گفت: زمانی که به مدیریت شبکه پیام منصوب شدم با بررسی کنداکتور پیام متوجه اشکالاتی شدیم که دلایلی برای کوچ برخی از مخاطبان به سایر رادیوها بود.

 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مربوط به طولانی بودن برنامه های تولیدی شبکه پیام بود که بیشتر هم جنبه سیاسی داشت و کنداکتور شبکه پیام شبیه شبکه های تولید محور شده بود و این روند مورد علاقه مخاطبان نبود و شبکه رادیویی پیام از حالت اطلاع رسانی که مأموریت اصلی آن می باشد، خارج کرده بود.

 

جایگزینی برنامه های کوتاه به جای برنامه های طولانی

مدیر رادیو پیام تصریح کرد: با توجه به بررسی های انجام شده در نخستین اقدام برنامه های کوتاه را مانند پیام طبیعت، پیام زندگی، پیام سلامت، پیام پلیس و … را که زمان پخش آنها حداکثر یک دقیقه و سی ثانیه است، جایگزین برنامه های طولانی کردیم و چون موسیقی به خصوص موسیقی شاد جایگاه خوبی بین مخاطبان دارد و همچنین به دلیل این که مردم در زندگی روزمره خود درگیر مسائل مختلفی هستند، تأکید شبکه بر پخش موسیقی شاد است. بنابراین تهیه کنندگان موظف شدند که در هر 15 دقیقه حتما دو موسیقی با کلام پخش کنند.

 

پخش 250 قطعه موسیقی در روز

مهدی شهاب تالی همچنین گفت: سال گذشته در روز حداکثر 150 قطعه موسیقی باکلام از رادیو پیام پخش می شد در حالی که هم اکنون روزانه بیش از 250 موسیقی از رادیو پیام پخش می شود.

 

کاهش زمان پخش آگهی های بازرگانی در رادیو پیام با موافقت ریاست محترم سازمان

شهاب تالی در ادامه درباره رویکرد جدید خود در رادیو پیام افزود: با توجه به درخواستی که از ریاست محترم سازمان داشتیم که با موافقت ایشان نیز روبرو شد، پخش آگهی بازرگانی را از سه دقیقه به دو دقیقه و نیم در طول 15 دقیقه کاهش دادیم، زیرا پخش آگهی بازرگانی به مدت طولانی باعث رنجش مخاطبان و عدم توجه آنها به  شبکه پیام بود.

 

پخش حدود 50 نرم خبر در طول روز

وی اظهار داشت: با توجه به مأموریت  و وظیفه اصلی شبکه پیام که اطلاع رسانی است، حدود 40 – 50 خبر مکتوب در طول یک شبانه روز تهیه و تنظیم و پخش می شود که اغلب خبرهای کوتاه و نرم خبر می باشند؛ این اخبار علاوه بر اخباری هستند که معاونت سیاسی هر 15دقیقه به مدت 3 دقیقه پخش می کند.

 

تحول اساسی در بخش شبانگاهی رادیو پیام

شهاب تالی یکی دیگر از تغیرات در رادیو پیام را در سال جاری، تغییر اساسی در بخش شبانگاهی این رادیو اعلام کرد و گفت با توجه به تغییراتی که در فرهنگ و سبک زندگی مردم به وجود آمده است، ضروری به نظر می رسید که تغییراتی در این بخش که سالیان طولانی به صورت مجری – مؤلف اجرا می شد، به وجود آید؛ با هماهنگی معاونت سیاسی و معاونت صدا چهار بخش خبری  22:15 – 22:45 – 23:15 – 23:45 به شیفت شبانگاهی رادیو پیام اضافه و تقریباً یک دست و به وظیفه و مأموریت اصلی خود نزدیکتر شد.

 

افزایش مخاطبان درپی تغییرات در برنامه های رادیو پیام

مدیر رادیو پیام با اشاره به اینکه در جدول پخش قبلی، آگهی بازرگانی بلافاصله بعد از خبر پخش می شد، بیان کرد: در روند جدید شبکه و برای جلب رضایت بیشتر مخاطبان بین خبر و آگهی بازرگانی فاصله ای سه دقیقه ای گذاشته ایم که موسیقی با کلام پخش می شود؛ یعنی سه دقیقه خبر و پس از آن پخش موسیقی با کلام و بعد از آن دو و نیم دقیقه آگهی بازرگانی و بعد از آن دوباره یک موسیقی با کلام و سپس آیتم های شبکه، پیام سلامت، پیام تغذیه و سایر پیام ها را داریم که از کارهای جدید انجام شده در شبکه است.

بنابراین جدا کردن پخش خبر از آگهی بازرگانی و پخش موسیقی بین این دو آیتم باعث شده تا مخاطبان طبق نظر سنجی اخیر که در فصل تابستان انجام شد یک درصد نسبت به فصل گذشته افزایش داشته باشند که در طول دو سال گذشته بی سابقه بوده است.

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.