×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری کرونا

به گزارش امید اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،روز چهارشنبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد شریعتمداری» در نشست با علما و وعاظ تهران، اظهارداشت: یکی از برنامه‌های دولت بعد از استقرار، تشکیل نهادی برای تامین نیازها و معیشت مردم بوده است.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت در بهبود وضعیت معیشت و اشتغال مردم، گفت: در این راستا یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق ذخیره ارزی به موضوع اشتغال روستایی اختصاص یافت و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان وام از این محل با نرخ چهار و هشت درصد به روستاها و به شکل تمام شماری پرداخت شد و از این محل حدود ۲۴۷ هزار شغل در روستاها ایجاد شد.

وزیر تعاون با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی و سیاست گذاری از طریق ایجاد زنجیره آموزش و توانمند سازی، دیگر رویکرد دولت در این بخش بود، افزود: علاوه بر این، سیاست پرداخت یارانه دستمزد را به عنوان یکی از سیاست‌های مداخله‌گر دولت دنبال کردیم  که با اجرای آن  حدود ۴۲ هزار شغل در سطح کشور ایجاد شد .

وی به دیگر اقدامات در حوزه حمایت از گروه‌های مختلف نیز اشاره کرد و اظهار داشت: توجه به معیشت کارگران از طریق افزایش حداقل دستمزد در شورای عالی کار نیز بررسی شد و دولت تلاش کرد حداقل مزد هیچگاه پایین‌تر از نرخ تورم نباشد و حتی عقب ماندگی در این بخش را جبران کند.

شریعتمداری تصریح کرد: توجه به ارتقای معیشت گروه‌های مختلف جامعه  همواره مورد تاکید دولت بوده است و در این راستا در  بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، بیش از ۵۷ جلسه با نهادهای ذی ربط تشکیل و با بار مالی ۳۲ هزار میلیارد تومانی که  داشت  پس از ۱۴ سال در این دولت محقق و از مردادماه اجرایی شد.

وی یادآور شد: برای اجرای برنامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری نیز ۱۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است .

شریعتمداری، شفافیت و مبارزه با فساد را اولویت برنامه‌های این وزارتخانه برشمرد و ایجاد سامانه شفافیت  و بورسی شدن شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) را از این دست اقدامات ذکر کرد.

وی با اشاره به رویکرد جوانگرایی در وزارت تعاون گفت: سن مدیران در این وزارتخانه ۱۲ سال کاهش پیدا کرده و البته استفاده از کسانی که تجربه داشته‌اند نیز مورد توجه بود .

عضو کابینه دولت دوازدهم در تشریح اقدامات دولت پس از شیوع بیماری کرونا گفت: پس از شیوع بیماری کرونا، ۲۳ هزار میلیارد تومان به  ۷۶  میلیون  نفر از جمعیت کشور  و به هر نفر یک میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد . همچنین بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه رفاه ایرانیان بیش از سه میلیون خانوار بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به صورت بلاعوض و در دوره ۵ ماهه دریافت کردند.

شریعتمداری افزود : همچنین به  همه کارگاه‌های تولیدی نیز تسهیلات با نرخ ۴ و ۸ درصد به ازای هر شاغل ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان و به شرط حفظ اشتغال موجود پرداخت شد.

وی ادامه داد: ۸۰ بیمارستان و ۳۳۰ مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.