×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بخش تعاون در لایحه برنامه توسعه هفتم مغفول مانده است
خبرنگار: میلاد اصفهانی

به گزارش امید اقتصاد آنلاین به نقل از اتاق تعاون، رئیس اتاق تعاون ایران در نشست تعاون و حکمرانی مردم در مدار قانون با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه توسعه هفتم توسعه اظهار داشت: علیرغم تلاش های صورت گرفته، بخش تعاون در برنامه هفتم توسعه، مغفول مانده است.

 

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه دراین نشست در ساحت قانونگذاری کشورهستیم، بیان داشت: بنا بود براساس سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و احکام برنامه بودجه و توسعه کشور، بخش تعاون تا پایان برنامه پنجم به اهداف ۲۵ درصدی از اقتصاد ملی برسد که اینگونه نشد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش بسیاری برای تحقق این مهم صورت گرفته است عنوان کرد: ما درحوزه قانونگذاری هیچ کمبودی نداریم و به جرات میگویم کشورما در حوزه حمایت های قانونی از بخش تعاون، بی نظیر عمل است.

 

رئیس اتاق تعاون ایران اذعان داشت: نتایج پایشی که در این خصوص انجام شده نشان می دهد کمتر از ۱۲ درصد از قوانین این حوزه اجرا و ۸۸ درصد قوانین مربوط به حوزه تعاون اجرا نشده است.

 

عبداللهی خاطر نشان کرد: خواسته ما این است مجلس محترم شورای اسلامی، در حوزه نظارت بر اجرای قوانین مربوط بخش تعاون توجه ویژه ای داشته باشد.

 

وی افزود: ما ظرفیت های بی بدیل در حوزه حمایت های قانونی داریم و تعداد تعاونی ها کشور نسبت به سرانه آن نسبت به خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا بیشتر است.

 

رئیس اتاق تعاون در این نشست، تصریح کرد: تعاون به عنوان دومین رکن اقتصاد، مردم محور بوده و علاوه بر وظیفه اقتصادی، وظیفه اجتماعی دارد.

 

وی تاکید کرد: بخش تعاون واجد این ظرفیت است که بتواند در اقتصاد نقش مهمی داشته باشد همچنین بخش تعاون واجداین ظرفیت است که بتواند در حل مشکلات اجتماعی کشور نقش مهمی ایفا کند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.