×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نامناسب‌ترین مولفه‌های محیط کسب و کار بخش تعاون در تابستان ۱۴۰۰ معرفی شدند
خبرنگار: میلاد اصفهانی

به گزارش امید اقتصاد آنلاین، عضو هیات رئیسه و معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران از نتایج بیستمین دوره پایش محیط کسب و کار بخش تعاون در تابستان ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: براساس بررسی های آماری، نامناسبترین مولفه های محیط کسب و کار بخش تعاون در تابستان ۱۴۰۰ غیرقابل پیش بینی بودن قیمت ها، موانع در فرآیندهای اداری و دشواری در تامین مالی از بانک ها بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، علی مطیع جهانی عضو هیات رئیسه و معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران، با بیان این مطلب اظهار داشت: محیط کسب و کار؛ شامل مجموعه عواملی می شود که بر عملکرد یا اداره بنگاههای اقتصادی موثر هستند اما تقریبا خارج از کنترل مدیران بنگاه ها قرار دارند.

وی ادامه داد: عواملی نظیر قوانین و مقررات، میزان بارندگی، فرهنگ کاری و …. در هر منطقه جغرافیایی و در هر رشته کاری و نیز در طول زمان متفاوت هستند.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران یادآور شد: طبق ماده ۴ قانون بهبود فضای کسب و کار، اتاقها موظفند به منظور اطلاع سیاستگذاران از وضعیت محیط  کسب و کار کشور، شاخص های ملی محیط کسب و کار در ایران را تدوین و به طور سالانه و فصلی حسب مورد به تفکیک استانها، بخشها و فعالیتهای اقتصادی، سنجش و اعلام کنند و براین اساس، اجرای طرح پایش شاخص های ملی محیط کسب و کار با همکاری اتاق های تعاون، بازرگانی و اصناف از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ اجرا می شود.

وی با اشاره به نتایج اجرای بیستمین دوره طرح پایش محیط کسب و کار بخش تعاون در تابستان ۱۴۰۰ بیان داشت: در طرح پایش تابستان ۱۴۰۰، تعداد ۴۳۰  فعال اقتصادی بخش تعاون در تمامی رشته فعالیت ها و در کلیه استان‌ها مشارکت داشتند.

مطیع جهانی افزود: براساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب ‏وکار بخش تعاون ایران در تابستان۱۴۰۰ رقم شاخص ملی بخش تعاون، ۵.۴ (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) محاسبه شد که بصورت بسیار جزئی شرایط محیط کسب و کار نسبت به فصل گذشته (رقم شاخص “پایش بهار ۱۴۰۰″،   ۵.۶۵ می باشد) بهتر شده است. در مجموع از نظر فعالان اقتصادی بخش تعاون، همچنان وضعیت محیط کسب و کار بخش تعاون، مطلوب نیست.

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران به مناسب ترین مولفه های محیط کسب و کار بخش تعاون در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: نحوه استقبال مشتریان از نوآوری و ابتکار، محدودیت دسترسی به آب و محدودیت دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت مناسب ترین مولفه های محیط کسب و کار بخش تعاون در مدت مذکور بوده اند.

وی ابراز داشت: این بررسی نشان داده است که خدمات بهترین محیط کسب و کار و کشاورزی بدترین محیط کسب و کار را به خود اختصاص داده اند. همچنین فعالیت های مالی و بیمه بهترین محیط کسب و کار و فعالیت های ساختمان بدترین محیط کسب و کار را داشته اند.

خاطرنشان می شود، براساس بررسی های آماری، استانهای هرمزگان، آذربایجان غربی، گلستان بهترین محیط کسب وکار را ثبت کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.