×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 27 February , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
مزیت اصلی جشنواره همیار در جایزه نهایی است
خبرنگار: میلاد اصفهانی

به گزارش امید اقتصاد آنلاین متن مصاحبه با مدیر بازاریابی بیمه ملت به این شرح می باشد:

جشنواره همیار از اول شهریورماه هم‌ زمان با فرارسیدن هفته دولت آغاز و به مدت چهار ماه ادامه دارد. در این جشنواره  رشته‌های بیمه‌ای «آتش‌سوزی، باربری، مسئولیت، مهندسی، عمر و حادثه و درمان کسب و کارهای کوچک» حضور دارند. برای آگاهی بیشتر از این جشنواره و اسامی سرگروه‌هایی که تعیین شده‌اند، گفتگویی با علی الهی‌شکیب مدیر بازاریابی بیمه ملت داشته‌ایم که در ادامه می‌آید:

علی الهی شکیب با اشاره به اینکه جشنواره همیار با هدف ارتقای سطح عملکرد و توانمندسازی کانال توزیع برگزار می‌شود، گفت: بازه زمانی این جشنواره از از اول شهریور 1401 هم‌زمان با فرارسیدن هفته دولت آغاز شده است و به مدت چهار ماه تا پایان آذر 1401 ادامه خواهد داشت.

وی درخصوص اهداف این جشنواره افزود: جشنواره همیار بر پایه آموزش تخصصی بازاریابی و تمرکز زدایی از فروش بیمه اتومبیل طراحی شده است و اهداف این جشنواره افزایش سطح درآمد تمام شرکت کنندگان، تشویق آنها به افزایش پرتفو از طریق ایجاد فضای رقابتی و مشارکت اعضا در جذب پرتفو و تحقق بودجه است.

 مدیر بازاریابی بیمه ملت درخصوص مزیت جشنواره همیار اظهار داشت: مزیت اصلی این جشنواره نسبت به سایر جشنواره‌های برگزار شده در شرکت بیمه ملت بر اساس مبلغ جایزه نهایی این جشنواره است که شرکت‌کنندگان در این جشنواره آن را تعیین می‌کنند و به بیان دیگر جایزه نهایی جشنواره به گروهی تعلق خواهد گرفت که بیشترین رشد و بیشترین مشارکت در جذب پرتفو را تجربه نمایند؛ بدیهی است با افزایش این مشارکت در جذب پرتفو و رشد بیشتر، مبلغ جایزه دریافتی نیز افزایش خواهد یافت.

الهی شکیب درباره رشته‌های حاضر در این جشنواره، با تاکید بر تمرکز زدایی از فروش بیمه اتومبیل، گفت: در این جشنواره رشته‌های بیمه‌ای‌ با ضریب اهمیت متفاوت درنظر گرفته شده است که شامل بیمه‌های مهندسی (ضریب اهمیت 1.4)، بیمه باربری (ضریب اهمیت 1.4)، بیمه‌های مسئولیت (ضریب اهمیت 1.2)، بیمه آتش‌سوزی (ضریب اهمیت 1.2)، بیمه عمر و حادثه (ضریب اهمیت 1.2) و درمان کسب و کارهای کوچک (ضریب اهمیت 1) هستند تا ضمن آشنایی با بازار هدف آنها، نحوه بازاریابی تخصصی هر بیمه‌نامه و نحوه صدور آن بیمه‌نامه ها نیز آموزش داده شود.

تشریح نحوه گروه‌بندی نمایندگان و معیارهای انتخاب سرپرست‌ها

مدیر بازاریابی بیمه ملت در تشریح نحوه ثبت نام و حضور نمایندگان در این جشنواره با بیان اینکه هفته آخر مرداد از طریق پورتال شرکت، اطلاعات مربوط به جشنواره و نحوه ثبت نام برای نمایندگان ارسال شد، ادامه داد: پس از ثبت نام متقاضیان، لیست متقاضیانی که ثبت نام کرده بودند جمع آوری شد و سپس مدیریت بازاریابی اقدام به انتخاب سرپرست و گروه‌بندی نمایندگان کرده.

الهی شکیب درخصوص معیارهای انتخاب سرپرستان گفت: با بررسی بیشترین فروش محقق شده در سال 1400 و بهترین ترکیب پرتفویی رشته‌های تعیین شده در جشنواره همیار در سال 1400 ، با اظهار تمایل هر یک از آنها به شرکت در این جشنواره، سرپرست ها تعیین شدند؛ در ادامه راه با اعمال ضریب اهمیت رشته‌های تعیین‌شده در پرتفوی 1400 هر نماینده و ایجاد توازن در جمع کل حق بیمه و تعداد آن، نمایندگان ثبت نام شده به صورت کاملا تصادفی و رندمی زیرمجموعه هریک از سرپرستان قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات انجام شده توسط مدیریت بازاریابی، تشکیل گروه‌کاری آنلاین برای سرپرستان و رؤسای ‌شعب است که پس از اعلام اسامی سرپرستان، با تشکیل آن گروه و در اختیار قراردادن لیست کامل نمایندگان زیرمجموعه هرگروه، فعالیت رسمی خود را از 30مرداد ماه آغاز کرده‌اند و در همین راستا جلسه پرسش و پاسخ (آنلاین) در تاریخ 3 شهریور با حضور سرپرستان به منظور رفع ابهامات احتمالی نیز برگزار شد و همچنین افزود: در تاریخ 2 شهریورماه با همکاری و مساعدت مدیریت آموزش، کلاس آنلاین آموزشی با موضوع مربی‌گری و کوچینگ برگزار شد که تمام سرپرستان در آن حضور داشتند و طی نظرسنجی به عمل آمده، دید مناسبی نسبت به تیم‌سازی در اختیار آنها قرار داده شد.

اعلام اسامی سرپرستان و کد نمایندگی آنها

الهی شکیب خاطرنشان کرد: اسامی 15 سرپرست و کد نمایندگی هرکدام به این شرح است: رضا حیدری (کد 3024)، فاطمه خذاعی (کد 2184)، نرگس تقی‌زاده (کد 2377)، مجتبی کاوه (کد 2243)، فرهاد قلی‌بیگیان (کد 2607)، سارا عباسی (کد 2752)، باقر حیدرقلی‌زاده (کد 3029)، حامد رساپور (کد 7720)، افسانه سوادیان (کد 2673)، ساده پورسیف الدینی (کد 2307)، کیانا سلطانی (کد 3031)، مجید احمدزاده (کد 7986)، آرش چاوشیان (کد 3021)، ملیحه علی‌جانی (کد 3033) و محمدحسن اصغری شورستانی (کد 2044).

الهی شکیب با بیان اینکه در تمام مراحل جشنواره، نظارت مدیریت بازاریابی، مدیران شعب، مدیران فنی و سرپرستان فروش برای پیشبرد اهداف جشنواره انجام خواهد شد، درخصوص سرفصل‌های فعالیت مدیریت بازاریابی در این جشنواره گفت: تهیه میکرولرنینگ آموزشی هدفمند با همکاری مدیریت‌های فنی، تسهیل فروش با ارائه تخفیف و نرخ‌های رقابتی، شناسایی و معرفی بازارهدف رشته‌های تعیین شده با همکاری مدیریت‌های فنی، نظارت برعملکرد شعبه در هدایت تیم‌های فروش، ترغیب و تشویق نمایندگان به مشارکت هرچه بیشتر در جشنواره، رصد متوالی فروش در مدت برگزاری جشنواره و اعلام نفرات برتر، اصلی ترین برنامه های مدیریت بازاریابی در این جشنواره است.

الهی شکیب با بیان این مطلب که جشنواره شامل تدوین برنامه‌های افزایش فروش شبکه فروش تحت سرپرستی و تسهیل فرآیندهای صدور شبکه فروش تحت سرپرستی است، اعلام کرد: مسئولیت سرپرستان فروش نیز  ایجاد گروه‌های مجازی با عضویت نمایندگان زیرمجموعه، آموزش‌های کوتاه بازاریابی و فروش رشته‌های موردنظر به نمایندگان تحت سرپرستی، پاسخگویی و همراهی دائم نمایندگان و نیز برنامه‌ریزی برای مشارکت تمامی اعضای تیم در مدت جشنواره است.

مدیر بازاریابی بیمه ملت اعلام کرد: حداقل فروش‌کل مورد انتظار مدیریت بازاریابی در طول مدت چهار ماهه جشنواره، مبلغ 70 میلیارد تومان است که در صورت عدم تحقق این مبلغ، جایزه ای به هیچ‌یک از سرپرستان و شعب تعلق نخواهد گرفت.

وی افزود: شاخص‌های تعیین برنده نهایی پس از تحقق فروش‌کل موردانتظار و با در نظر گرفتن ضرائب اهمیت رشته ها، به ترتیب شامل  سهم گروه از مجموع حق‌بیمه تولیدی در مدت جشنواره، درصد افزایش تعداد بیمه نامه صادره نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین درصد کاهش ضرائب تغییرات فروش گروه نسبت به مدت مشابه (یا همان میزان مشارکت اعضاء تیم ) است.

علی الهی شکیب ادامه داد: جوایز جشنواره در 5 بخش تعریف شده است که شامل جوایز سرپرست و گروه منتخب، جوایز نیم‌فصل اول، جایزه نهایی، جوایز قرعه‌کشی ماهانه مشتریان حقیقی و جایزه شعبه برتر خواهد بود.

وی درخصوص جوایز برندگان نیز خاطرنشان کرد: جوایز سرپرست و گروه منتخب به این صورت است که در صورت احراز شروط ذکر شده، جایزه گروه منتخب به نسبت 20 به 80 بین سرگروه و نمایندگان زیر مجموعه تقسیم خواهد شد. جایزه نیم فصل اول، نیز یک درصد از ما به التفاوت فروش محقق شده کل گروه، نسبت به فروش پیش بینی شده یعنی معادل 35 میلیارد تومان در بازه دو ماهه است و همچنین جایزه نهایی معادل 2% ما به‌ التفاوت فروش محقق‌ شده کل گروه‌ها، نسبت به فروش پیش‌بینی شده یعنی معادل 70 میلیارد تومان در بازه چهار ماهه جشنواره است.

الهی شکیب در خصوص جوایز قرعه‌کشی ماهانه مشتریان حقیقی نیز افزود: جوایز قرعه‌کشی ماهانه مشتریان حقیقی به این صورت خواهد بود که قرعه کشی در 4 ماه متوالی و ماهانه از میان 3 بیمه گزار حقیقی انجام می شود و جوایز آن شامل یکصد میلیون ریال وجه نقد، بن خرید بیمه نامه تا سقف یکصد میلیون ریال براساس نوع بیمه نامه مورد انتخاب هر برنده و همنین بن خرید بیمه نامه سپرده زندگی تا سقف یکصد میلیون ریال است.

وی همچنین به جایزه شعبه برتر اشاره کرد و گفت: مشروط به تحقق فروش کل مورد انتظار 70 میلیارد تومانی سرپرستان در پایان مدت جشنواره، این جایزه تنها به شعبه ای که بالاترین افزایش فروش را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه نماید، تعلق خواهد گرفت؛ در حقیقت با شرط تعیین شده، انتظار می‌رود هریک از شعب رشدی بالاتر از 200 درصد را تجربه نمایند که با در نظر گرفتن این رشد حداقلی برای شعبه، درصد افزایش بیش از 200 درصد، ملاکی برای مبلغ جایزه است. ما به التفاوت این درصد رشد محقق شده، نسبت به رشد 200 درصدی در بازه زمانی چهار ماهه همان شعبه، به عنوان ضریبی برای اهدای جایزه به شعبه منتخب در نظر گرفته شده و در پایه حقوق هر یک از اعضای شعبه (رئیس شعبه و کارکنان آنها) ضرب و در پایان جشنواره، به صورت نقدی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.