×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برای حضور تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در بازارهای بین المللی، دولت از مسیر سفارتخانه ها موانع را بردارد
خبرنگار: میلاد اصفهانی

به گزارش امید اقتصاد آنلاین، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه بیان کرد: سفارتخانه امور فعالان اقتصادی را تسهیل کند. ملت ایران و سوریه همانطور که در مبارزه با تروریست در کنار هم بودند باید در جنگ اقتصادی نیز از هم پشتیبانی نموده و نگذارند دیگر کشورها که مسببین جنگ سوریه بودند و از تروریستها پشتیبانی می کردند بر امور اقتصادی مسلط شوند.

دکترحسن پور افزود: برای حضور جدی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در بازارهای بین المللی، دولت از مسیر سفارتخانه ها باید موانع را بردارد؛ به عبارتی سفارت خانه باید در مباحث اقتصادی،حمایت خود را از مجموعه های فعالان اقتصادی به بالاترین سطح ارتقادهد.
وی در جلسه با آقای سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه که در محل سفارتخانه در شهر دمشق برگزار شد، تصریح کرد: خواسته فعالان اقتصادی از سفارت خانه تسهیل امور تجارت به ویژه در مبادلات مالی است که راه اندازی شعبه بانک‌ ایرانی در کشور سوریه از جمله این خواسته هاست.
همچنین در خصوص حمل و نقل به ویژه بخش دریایی که راه ارتباط تجاری با کشور سوریه است مشکلاتی وجود دارد که نیازمند اقدام فوری دولت جمهوری اسلامی و همکاری سازمان بنادر و کشتیرانی است.

وی افزود: از دولت می‌خواهیم که برای سفارتخانه های کشورهای همسایه و محور مقاومت به ویژه سوریه امکانات و اختیارات مناسب را فراهم کند تا سفارت خانه به صورت گسترده البته بدون تصدی گری وارد موضوعات اقتصادی شده و از طرفی رایزهای اقتصادی فعالتر از گذشته اقدام نمایند.

رئیس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: قوانین و مقررات کشور سوریه باید توسط سفارت خانه با ترجمه فنی به زبان فارسی در اختیار تولید کنندگان و فعالان اقتصادی قرار گیرد تا از آن استفاده نمایند و سفارت خانه تقش مشاور امین را برای تجار و فعالان اقتصادی ایفا نماید.
دکتر حسن پور افزود: راه اندازی خط پروازی مناسب که فعالان اقتصادی بتوانند با سهولت و بر اساس برنامه ریزی و زمان بندی در کشور سوریه حضور پیدا ‌کنند مورد تاکید است.
در این دیدار برخی از فعالان اقتصادی که در این سفر دکترحسن پور را همراهی می کردند به بیان راهکارهای عملی برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی با کشور دوست و برادر سوریه پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.