خبرنگار: میلاد اصفهانی
به گزارش امید اقتصاد آنلاین به نقل از بیمه ملت، آیین افتتاح شعبه این شرکت در استان هرمزگان با حضور علیرضا یزدان دوست مدیر عامل، داود قاسمپور دیزجی رئیس هیئت مدیره، محمدتقی چراغی نایب رئیس هیئت مدیره، جمعی از مدیران استان هرمزگان و همچنین معاونان، مدیران و نمایندگان بیمه ملت برگزار شد.
مدیر عامل شرکت بیمه ملت با اشاره به ضرورت فعالیت شعب شرکتهای بیمه در سطح استانها گفت: بدون شک تسریع و تسهیل امور بیمه گزاران از مهمترین جنبه فعالیت شعب استانی شرکت های بیمه محسوب می شود و یقینا شرکت بیمه ملت نیز همانند سایر شرکت های بیمه در این زمینه به دنبال تقویت شعب خود در حوزه های سختافزاری، نرم افزاری و نیروی انسانی است.
علیرضا یزدان دوست تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر این تصور وجود دارد که شرکت های بیمه خسارت های ایجاد شده را به سختی پرداخت می کنند و در این زمینه مقاومت هایی وجود دارد اما در واقعیت اینگونه نیست و همه فعالان این صنعت در تلاش اند تا بیشترین انتفاع را به بیمه گزاران برسانند.
وی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن ماده 50 قانون بیمه شخص ثالث عنوان کرد: امیدواریم این قانون با جدیت بیشتری پیگیری شود تا حق و حقوق شرکت های بیمه تضییع نشود زیرا ما هم سهامداران خود را داریم و باید به آنها پاسخگو باشیم.
عمده سهامداران بیمه ملت بازنشستگان گرانقدر کشوری هستند و به همین دلیل ما در مجموعه بیمه ملت در تلاشیم تا کمترین حقوقی هم از بیمه گزاران و بیمهگرها و هم از سهامداران که عمده آنها از بازنشستگان زحمتکش هستند ضایع نشود و باید توازن را بین مسئولیتهایی که در جامعه بر عهده داریم و بین مسئولیتهایی که سهامداران بر دوش ما گذاشتند برقرار کنیم.
مدیر عامل شرکت بیمه ملت اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال این هستیم تا صنعت بیمه را در فضای اقتصادی و اجتماعی کشور بهتر و بیشتر جا بیندازیم و همواره در کنار آحاد مردم باشیم تا بتوانیم باری را از روی دوش آنها برداریم.
وی خطاب به کارکنان و شبکه فروش بیمه ملت در استان هرمزگان گفت: باید در این روزها تلاش کنیم تا با افزایش هم افزایی درون مجموعه، در راستای ارتقاء فرهنگ بیمه در سطح استان و سپس کشور قدم هایی موثر برداریم. در کنار رقابت و شرایط حرفه ای به طور حتم افزایش شعب باعث ارتقای این فرهنگ در کشور می شود.
یزداندوست در بخش دیگری از سخنانش در تشریح عملکرد سه ماهه این شرکت با اشاره به رشد فروش این شرکت در سه ماهه ابتدایی سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: بیمه ملت در بهار 1402 با ثبت یک رکورد، حق بیمه تولیدی خود را به بیش از 770 میلیارد تومان رساند که این رقم نسبت به سال گذشته، 81 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: آمار فروش ما در خرداد ماه امسال، جهش قابل ملاحظهای داشت و نسبت به خرداد ماه سال 1401، رشد 215 درصدی را تجربه کرده که یک رشد کم نظیر در تاریخ فعالیتهای شرکت است.
بر اساس اعلام یزداندوست، بیمه ملت در حالی فروش خود را به میزان 81 درصد در سه ماه ابتدای سال افزایش داده است که نسبت خسارت این شرکت در مقایسه با سال گذشته، کاهش پیدا کرده است.
مدیر عامل بیمه ملت، تصریح کرد: نسبت خسارت شرکت در بهار 1402 با وجود رشد فروش، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 14 درصد کاهش پیدا کرده که نشان میدهد بیمه ملت در مدیریت ریسک، موفق عمل کرده است.
وی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بیمه ملت، گفت: در مجمع شرکت که بهزودی برگزار خواهد شد، سهامداران شاهد عملکرد موفق شرکت خواهند بود.
یزداندوست خاطر نشان کرد: در سال گذشته توانستیم با تلاش و کوشش اعضای شبکه فروش و همکاران و حمایتهای سهامداران و اعضای هیئت مدیره شرکت و سایر عزیزانی که ما را در امر ارزیابی خسارت و خدمت رسانی یاری نمودند با ثبت یک عملکرد موفق، به سودی بیش از 200 میلیارد تومان دست پیدا کنیم که این رقم نسبت به سال 1400، بیش از 4 برابر شده است که لازم میدانم از تک تک این عزیزان قدردانی نمایم.
مدیر عامل بیمه ملت افزود: امیدواریم با تکرار موفقیت سال گذشته و بهبود هرچه بیشتر شاخصهای بیمهگری، در سال 1402 بار دیگر در میان برترینهای صنعت بیمه قرار بگیریم.
وی در پایان سخنانش افتتاح یک شعبه استانی دیگر بیمه ملت را ظرف دو هفته آتی نوید داد.
همچنین امیرحسین قربانی، معاون توسعه بازار بیمه ملت با بیان اینکه سیاست و استراتژیهای حال حاضر شرکت بر بستر ارزیابی و مدیریت صحیح ریسک است، تاکید کرد: استراتژی اصلی ما بر این است که ملاک فروش بیمهنامه نباید به هرقیمتی باشد بلکه ملاک انتخاب بیمهگزاران، ارائه خدمات شایسته در کنار قیمت عادلانه و مناسب است و بر این اساس ملاک عمل ما نیز تعیین قیمت واقعی در کنار ارائه خدمات مناسب و با کیفیت است تا ضمن مدیریت ریسک صحیح، امانتدار بازنشستگان کشوری به عنوان سهامداران شرکت باشیم.
وی افزود: از سوی دیگر ملاک ما برای ارزیابی و انتخاب نماینده برتر نیز صرفا تولید حق بیمه نبوده و ضریب ریسک ملاک اصلی ارزیابی است تا با مدیریت صحیح فروش، بتوانیم انتخاب اول بیمهگزاران باشیم.
در ادامه مراسم حجت الاسلام علی اکبر میرزایی، مشاور استاندار هرمزگان در امور فرهنگی نیز در خصوص ماهیت بیمه در قرآن و عرفان اسلامی سخن گفت و با تاکید بر اینکه هرگاه از صنعت بیمه صحبت به میان می آوریم در اصل از افرادی سخن می گوییم که ایثارگر هستند، افزود: صنعت بیمه همیشه همراه با مردم است و این صنعت نزدیکترین و مهمترین جریان نزدیک به شهروندان محسوب می شود. خدمات ارائه شده در این حوزه قابل تقدیر است و ماهیت بیمه بر اساس آموزه های دینی ما نیز بسیار مهم است.
محمدعلی عبدالعلی نژاد، معاون دادستان بندرعباس نیز بحث خدمت رسانی مطلوب به شهروندان و جلب رضایت جامعه را یکی از دغدغه های مهم برشمرد و گفت: یکی از طرح های ارائه شده در این خصوص طرح ارجاع مستقیم پروندههای تصادفات جرحی به بیمهها است که این طرح برای اولین بار در خرداد ماه سال گذشته در کشور عملیاتی شد.
وی با اشاره به اینکه تصادفات منجر به جرح عمدتا برای اشخاصی اتفاق میافتد که قشر نسبتا ضعیف و آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند، تصریح کرد: طرح ارجاع مستقیم پروندههای تصادفات جرحی به بیمهها بر اساس ظرفیت های موجود در قانون بیمه اجباری شخص ثالث و قانون کاهش مجازات حبس تعزیری تهیه شده و جلسات متعددی نیز در این خصوص با شرکت های بیمه، پزشکی قانونی و سایر ارگان های مرتبط برگزار شد و تلاش شده است تا خسارت های مالی افراد کمتر شده و پرداخت های احتمالی نیز با سرعت بیشتری انجام شود.
همچنین جواد گلستانی، رئیس شورای هماهنگی بیمه های استان هرمزگان نیز با اشاره به اینکه این استان به دلیل موقعیت اقتصادی خاص خود دارای شرایط بسیار خوب برای فروش بیمه زندگی است، اما هنوز فرهنگ خرید بیمه به طور شایسته در منطقه جا نیفتاده است، تصریح کرد: در این راستا باید بتوانیم از ظرفیت رسانه های بومی نهایت استفاده را ببریم که مدیران ارشد مجموعه می توانند با راهنمایی و ارائه راهکارهای موثر ما را در این زمینه یاری کنند.
در انتهای این مراسم از 4 نماینده برتر بیمه ملت در استان هرمزگان، اعظم پورابراهیمی و صابر امینیپور به دلیل عملکرد سال 1402 با لحاظ سنوات قبل، عصمت غریبزاده به خاطر عملکرد ممتاز در جذب پرتفوی و فاطمه شهبازی به خاطر کسب رتبه برتر در فروش بیمههای زندگی قدردانی شد. همچنین حکم راحله حفاریفرد به عنوان سرپرست شعبه بندرعباس از سوی علیرضا یزداندوست، مدیر عامل بیمه ملت به وی اهدا شد.
شایان ذکر است، شعبه استان هرمزگان، پانزدهمین شعبه بیمه ملت در کشور است؛ بیمه ملت پیش از این در استانهای تهران، مشهد، شیراز، یزد، رشت، اهواز، اصفهان، ساری، کرمانشاه، تبریز، کرمان و البرز دارای شعبه بوده است.
انتهای پیام/
https://omideghtesadonline.ir/?p=18346