×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معرفی لباس زنان و مردان بختیاری در «فرهنگ مردم»
خبرنگار: میلاد اصفهانی

به گزارش امید اقتصاد آنلاین به نقل از شبكه رادیویی ایران، زهرا فقیه میرزایی تهیه كننده برنامه «فرهنگ مردم» بیان كرد: بختیاری ها از مردمان غیور کشورمان هستند که پوشش خاص خود را حفظ کرده و یکی از اصیل ترین و زیباترین لباس های محلی را دارا هستند، شناخت لباس و پوشش اقوام مختلف در ایران یکی از موضوعات دوست داشتنی است، دانستن نام های جالب که برای شلوار و پیراهن استفاده می شود و علت استفاده از برخی زیورآلات ریشه در فرهنگ باستانی دارد.

 

این تهیه کننده رادیویی با اعلام این خبر که جمعه 12 خرداد در برنامه «فرهنگ مردم» از لباس بختیاری ها خواهیم گفت، افزود: لچک و جومه زنان تا چوقا و شلوار دبیت مردان که هر کدام تعریفی دارد. ولی در تمام لباس مردان و زنان سلیقه و مهارت زیادی در تزئین لباس بکاررفته، منجوق و پولک دوزی لباس ها گویای این مطلب است.

 

این تهیه كننده رادیویی در خصوص دیگر بخش های برنامه به هنر گلیچ‌بافی که از صنایع دستی استان سمنان است و مراسم عروسی در احمد آباد خراسان اشاره کرد.

 

گفتنی است «فرهنگ مردم» به تهیه كنندگی زهرا فقیه میرزایی، با اجرای شمسی فضل اللهی و محمدمحسن رفیعی، صدا برداری مریم حق‌نظری و به قلم زینب صالح پور و سهیلا خدادادی جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو ایران پخش می شود.

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.