×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
طنین صدای انقلاب روی موج 95.5 مگاهرتز
خبرنگار: میلاد اصفهانی

به گزارش امید اقتصاد آنلاین، بهمن، همان ماهی بود كه زمستان را به بهار ماندگاری تبدیل كرد تا با حلول آن از میان مخاطرات و حوادث، بذر امید در دل مستضعفان و ملت‌های آزاده عالم جوانه بزند. بر همین اساس، در آستانه چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، امواج رادیو هم بار دیگر میزبان طنین ندای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هستند تا از طریق «رادیو انقلاب»، صدای خود را به اقصی نقاط عالم برسانند.

 

رادیو انقلاب، رسانه ملت قهرمان ایران

ویژه‌ برنامه «فجرآفرینان»، همان برنامه آغازینی بود كه میزبان مهمانان ویژه آغاز به كار فعالیت «رادیو انقلاب» بود، جمعی از مسئولین، خانواده شهدا، نسل پنجمی ها و برخی مدیران رسانه ملی.

 

حسین كاشانی پور، جانشین رئیس ستاد مركزی برگزاری مراسم دهه فجر یكی از مهمان های حاضر در این برنامه بود كه با اشاره به اهمیت ایجاد رادیو انقلاب گفت: جامعه ما فجرباور و فجریاور است و این انقلاب به‌عنوان مردمی‌ترین نهضت جهان از دیدگاه همه كارشناسان تاریخ و سیاست، شالوده و مبنای رویكرد خود را مبتنی بر خواست و اراده این ملت قرار داده و به حدی چشم جهانیان را به خود خیره كرده كه میشل فوكو، اندیشمند و نظریه‌پرداز آمریكایی از انقلاب ایران به‌عنوان «روح یك جهان بی‌روح» یاد می‌كند.

 

وی افزود: به همین دلیل است كه ستاد مركزی برگزاری مراسم دهه فجر به‌عنوان یك هماهنگ‌كننده، باور دارد كه رادیو انقلاب می‌تواند رسانه ملت دلداده‌ای باشد كه هنوز پس از ۴۴ سال، طرفدار نهضت اسلامی خود است. جوانان می‌توانند خبرنگار افتخاری رادیو انقلاب باشند و این حركت، در امتداد حركت همان جوانانی است كه در سال ۱۳۵۷، انقلاب اسلامی را خلق كردند. ستاد پیش از فرارسیدن دهه فجر، یك هفته را بنام هفته استقبال نام‌گذاری كرده و این هفت روز، همان ایامی است كه همه در حال آماده سازی شرایط برای جشن فجر انقلاب هستند.

 

جانشین رئیس ستاد مركزی برگزاری مراسم دهه فجر خاطرنشان كرد: از روز ۱۲ بهمن كه مراسم اصلی در مرقد مطهر حضرت امام(ره) برگزار می‌شود، آیین‌های گرامیداشت دهه فجر به‌صورت رسمی آغاز می‌شود تا اینكه سرانجام در روز ۲۲ بهمن، جشن بزرگ و پرشور خانواده انقلاب در تهران و همه شهرهای ایران اسلامی برگزار خواهد شد. سرودخوانی، برنامه شاد در تقارن با اعیاد رجبیه و نمایشگاه دستاورد شركت‌های دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 

خانواده شهدا، داغدار اما سرافراز هستند

پرداختن به اهمیت نقش‌آفرینی جوانان و ضرورت حمایت از شركت‌های دانش‌بنیان، زمینه را به نحوی فراهم كرد كه در ادامه مراسم آغاز به كار رادیو انقلاب در ویژه‌برنامه فجرآفرینان، پدر شهید فریدالدین معصومی از شهدای شاهچراغ به بیان فرازهایی از سیره و شخصیت این شهید والامقام بپردازد.

 

وی به‌عنوان مهمان این برنامه رادیویی با بیان اینكه خانواده‌های شهدا داغ‌دیده اما سرفراز به تربیت و پرورش فرزندانی هستند كه آن‌ها را تقدیم دین خدا كرده‌اند، گفت: شهید فریدالدین معصومی، حافظ كل قرآن و جوان نخبه‌ای كه چهارم آبان در جریان حمله تروریستی داعش به حرم حضرت شاه‌چراغ(س) در شیراز به شهادت رسید اما از كودكی برای ما مسجل بود كه فرید به خاطر اینكه همه امورات زندگی خود را مبتنی بر كلام قرآن قرار داده بود، مسیر زندگی او به هر حال ختم به سعادت می‌شود.

 

پدر شهید معصومی ابراز كرد: فرید از كودكی تلاش داشت تا مغایر با دستور و كلام قرآن عمل نكند.

 

كاش بازهم پسر می ‎داشتم

فروغ منهی، مادر شهیدان علیرضا، رسول و داود خالقی پور هم كه به‌عنوان مهمان دیگر این مراسم در برنامه فجرآفرینان حاضر بود، با اشاره به خاطره‌ای تصریح كرد: به یاد دارم زمان اعزام علیرضا، خبرنگاری با من مصاحبه كرد و از من پرسید شما همسرتان در جبهه است؟ گفتم: بله. دوباره سؤال كرد: پسر بزرگتان شهید شده و دومین پسرتان در جبهه است؟ پاسخ دادم: بله. سؤال كرد، الان برای چه به اینجا آمده‌اید؟ گفتم آمده‌ام سومین پسرم را راهی كنم. سؤال كرد، باز هم پسر دارید؟ پسر كوچكم كه در آن زمان دو سال داشت را نشانش دادم و گفتم این فرزند را هم دارم.

 

وی ادامه داد: خبرنگار دوباره پرسید، الان ناراحت نیستید؟ گفتم خیلی ناراحتم، گفت: اگر ناراحت هستید، چرا رضایت دادید كه پسر سومتان هم به جبهه برود، گفتم از این ناراحتم كه چرا پسر كم دارم و‌ای كاش به تعداد مو‌های سرم پسر داشتم و در این راه فدا می‌كردم. خبرنگار بدون اینكه پاسخی بدهد، اشك در چشمانش جمع شد و حرفی نزد، گفت: مادر حرفتان را دوباره تكرار كنید، دوباره گفتم؛ بعد‌ها فهمیدم آن خبرنگار شهید «آوینی» بود.

 

آرایش رسانه ای «رادیو انقلاب» مبتنی بر «جهاد تبیین» است

رضا كوچك زاده كه برای چهارمین سال مدیریت این رادیو را برعهده دارد در خصوص راه اندازی این رادیو گفت: رادیو انقلاب همچون سال های قبل و در بستر كلان راهبرد «جهاد تبیین» تلاش می كند تبیین بیشتر مبانی، اهداف، واقعیت و آینده انقلاب شكوهمند اسلامی برای جامعه مخاطب و نسل های جوان و نوجوان كشور، بستری از نشاط آفرینی و امید به اینده را به مردم ایران ارائه نماید.

 

وی افزود: تبیین عملكرد و كارآمدی انقلاب اسلامی و گذر آن از پیچ های تاریخی بسیار مهم، ۴ دهه مقابله با دشمنان نظام اسلامی خاصه در عرصه رسانه ای و جنگ نرم و در نهایت امید افرینی در بستر گام دوم انقلاب و تمركز بر تمدن سازی نوین اسلامی، از رسالت های مهم این رادیو است، تا وظایف رسانه ای خود را نسبت به مطالبات مردم انجام بدهد.

 

مدیر رادیو انقلاب بیان كرد: مغز افزار اساسی برای فعالیت این شبكه و چینش جدول پخش و سازه ی عملكردی آن، مبتنی بر «جهاد تبیین» آرایش رسانه ای گرفته است كه مبتنی بر تجربه سالیان گذشته و همچنین برآورد اقتضائات امسال می باشد.

 

وی با اشاره به راهبردهای این رادیو تصریح كرد: تمركز بر جهاد تبیین در راستای روشنگری واقعیت های انقلاب اسلامی در جامعه، تكیه بر ذات تحول آفرین انقلاب اسلامی و از میان برداشتن مشكلات فراروی كشور، اتخاذ راهبرد تهاجمی در عرصه رسانه برای مقابله با جنگ تركیبی دشمن، تكیه و تاكید بر «امید افرینی» و نشاط» و تمركز بر جوانان و نسل پنجمی های انقلاب اسلامی و تبیین كارایی و كارآمدی انقلاب اسلامی از جمله راهبردهای اصلی این رادیو هستند.

 

وی تبیین و تبلیغ دستاوردهای ۴۴ ساله گذشته نظام اسلامی با تمركز بر ظرفیت‌های داخلی و درونزای كشور را مهمترین رویكرد این رادیو اعلام كرد و گفت:توجه به الزامات دشمن شناسی و استكبار ستیزی در بستر انقلاب اسلامی همراه با بازنمایی تاریخ معاصر ، بازنمایی مكرر خطر نفوذ و نفاق در جامعه اسلامی و مقابله با ان و تبیین نقش و جایگاه نظریه مقاومت و سویه های منطقه ای آن در منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی از جمله رویكرد های رادیو انقلاب است.

 

كوچك زاده افزود: ترویج سبك زندگی اسلامی، ارج بخشی خانواده و فرزند آوری مبتنی بر معیارهای انقلاب اسلامی ، حفظ وحدت و هویت ملی ایرانی، در سایه انقلاب اسلامی ، تبیین ایستارهای ارزشی چون «حجاب»، «حقوق اسلامی زن» در جامعه اسلامی و مقابله با پروپا گاندای دشمن، تعمیق ارزش های ایثارگرانه در جامعه و تبلیغ سیره شهدا در جایگاه مهمترین منشورهای انقلاب اسلامی، تبدیل بهمن به ماه شادی و جشن ملی كشور با بازیابی شورآفرینی های خاطره انگیز از دیگر رویكردهایی است كه درتولید برنامه های این رادیو مدنظر تهه كنندگان وبرنامه سازان قرار دارد.

 

وی یادآور شد: بازنمایی گفتمان های انقلاب اسلامی همچون«مردم سالاری دینی»، «استقلال – آزادی؛ جمهوری اسلامی»، «ما می توانیم»، «استكبار ستیزی» و شناخت سویه های جنگ های شناختی و نرم دشمن و مقابله با شبهه افكنی های رسانه های معاند نیز از جمله مواردی است كه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

گفتنی است، رادیو انقلاب از شنبه ۱ بهمن تا ۳۰ بهمن ماه روی موج FM ردیف ۹۵,۵ مگاهرتز و همچنین برنامه كاربردی ایرانصدا قابل دریافت است. همچنین در سایت این رادیو نیز به نشانی http://radioenghelab.ir ضمن پخش زنده و آنلاین رادیو؛ آرشیو برنامه ها، مصاحبه های مهمان های برنامه به صورت مكتوب و سایر اخبار، كلیپ ها و گزارش های تصویری و رویدادهای مرتبط با انقلاب نیز قابل دسترسی است.

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.